Размер шрифта: A A A
Цвет сайта: A A A A

2020 yilga:

Bankning maqsadi - butun mamlakat bo'ylab moliyaviy xizmatlarning to'liq spektrini taqdim etuvchi zamonaviy, innovatsion va jadal rivojlanayotgan O'zbekiston bankining mavqeini saqlab qolish va yanada mustahkamlash.

Ushbu maqsadga erishish uchun bank quyidagi muammolarni hal qilishga alohida e’tiborini qaratadi:

  • Zamonaviy bank texnologiyalarini joriy etish;
  • ish jarayonlarini optimallashtirish, bir vaqtning o’zida ishlab chiqarish harajatlarini pasaytirish bilan xizmat ko'rsatish sifati va tezligini oshirish hisobiga samaradorlik ko'rsatkichlarining o'sishi;
  • har bir mijozning o'ziga xos xususiyatlariga e'tibor qaratgan holda, xizmatlarning to'liq spektrini taqdim etish asosida mijozlar bazasini kengaytirish;
  • xatarlarni boshqarish tizimini takomillashtirish;
  • xodimlarning kasbiy salohiyatini rivojlantirish.

Bankning rivojlanish prognozlari

Kelgusi yilda bank yangi avtomatlashtirilgan bank tizimi va uning ishlashi uchun asbob-uskunalarni joriy qilishni yakunlashni rejalashtirmoqda. Ushbu qadam respublikada muqobili bo'lmagan yangi interfaol xizmatlarni joriy etish imkonini beradi va mijozlarga tez va uzluksiz xizmat ko'rsatishni ta'minlaydi. Dastur kengaytirilgandan so'ng, biznes jarayonlarining katta qismi avtomatlashtiriladi. Shuningdek, ushbu dasturda tahlil va hisobot tuzilishi uchun kuchli vositalar mavjud bo'lib, ular yordamida bankni kompleksli boshqarishning yangi usullari joriy etish imkoniyati vujudga keladi. Xarajatlarni boshqarish, funktsional-qiymatlarni tahlil qilish modelini joriy qilish va mahsulotlar va mijozlar o'rtasida tartibga soluvchi kapitalni samarali taqsimlash hisobiga biznes unumdorligi sezilarli darajada yaxshilanadi.

Ushbu potentsial bilan 2020 yil oxiriga kelib aktivlarning umumiy hajmini 6,0 trln. so'mgacha yoki 10,4% ga oshirish rejalashtirilmoqda. Kapital yetarliligi va likvidlik ko'rsatkichlarini kuchaytirish zarurati tufayli, 2020 yilda bank tomonidan xatarli aktivlarning agressiv o'sishi rejalashtirilmayapti. Faol operatsiyalar mablag'larni yanada daromadliroq mahsulotlarga yo'naltirish orqali mavjud aktivlarni qaytarish doirasida amalga oshiriladi.

2020 yilda bankning yalpi daromadi (filiallararo operatsiyalardan olingan daromadlarni hisobga olmaganda) 870,7 mlrd. so'm miqdorida rejalashtirilgan bo'lib, bu 2019 yilga nisbatan 6 foizga yuqoridir. Daromadlarning o'sishiga biznesning barcha strategik yo'nalishlarini: korporativ, tijorat va chakana tarmoqlarni muntazam rivojlantirish hisobiga erishish mumkin.

Korporativ va tijorat biznesi

Bank korporativ mijozlarni shartli ravishda ikkita asosiy segmentga ajratadi: yirik biznes va kichik biznes.

Yirik biznes segmentida bir nechta banklarning xizmat ko'rsatishini afzal ko'rgan, katta miqdordagi pul vositalari bilan ishlaydigan va moliyaviy xizmatlarning barcha turlaridan foydalanadigan yanada talabchan mijozlar ko’zda tutiladi.

Bank individual moliyaviy yechimlar taklifi orqali ushbu segment mijozlariga xizmat ko'rsatishni rivojlantirishni rejalashtirmoqda. Bank qisqa muddatli kreditlash, savdoni moliyalashtirish, valyuta operatsiyalari va likvidlikni boshqarish sohalarida o'z mahsulot doirasini kengaytiradi. Shu bilan birga, ayniqsa, kreditlash qismida xizmatlar tezligini oshirish muhimdir. Bank tomonidan mijoz menejerlarining mijozlar vakillari bilan tezkor o'zaro munosabatlari mexanizmlari yaratiladi.

Kichik biznes segmenti bank uchun katta qiziqish uyg'otmoqda, chunki maqbul daromad darajasini ta'minlaydi, shu bilan birga mijozlar bazasini samarali diversifikatsiya qilishga imkon beradi. Iqtisodiy islohotlar va kichik biznesni davlat tomonidan faol qo'llab-quvvatlash natijasida bankning potentsial mijozlari soni tez sur'atlar bilan o'sib bormoqda. 2020 yilda ushbu segment uchun mijozlarga xizmat ko'rsatish siyosati mijozlarni masofaviy va raqamli kanallarda xizmat ko'rsatishga o’tkazishga yo'naltiriladi, bu yerda ularga o'z bizneslarining moliyaviy mablag'larini nazorat qilish va boshqarish uchun qulay yechim taqdim etiladi. Raqamli kanallarga o'tish mijoz menejerlarini ishini yengillatadi va sohaning o'ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda yangi shaxsiylashtirilgan xizmat paketlarini joriy qilish uchun imkoniyatlarni ochib beradi.

Mijozlar bazasini yaratishda asosiy e'tibor katta muvozanat va yaxshi qoldiqlari bo'lgan mijozlarga qaratiladi. Bu yuridik shaxslarning hisoblaridagi qoldiqlarni 2020 yil yakunigacha 1,69 trln. so‘mgacha (shu jumladan xorijiy valyutada) oshirish imkonini beradi, bu 2019 yil yakunlariga nisbatan 31,4 foizga ko‘pdir.

Korporativ mijozlarning hisobvaraqlariga milliy valyutada xizmat ko'rsatish kamida 77,4 mlrd. so'mdan kam bo’lmagan miqdorda komissiya daromadini, shuningdek, xorijiy valyutadagi hisob raqamlariga xizmat ko'rsatish va tashqi iqtisodiy faoliyatni qo'llab-quvvatlash bo'yicha xizmatlarni taqdim etish 132,8 mlrd. so'm miqdorida komissiya daromadini keltirishi kutilmoqda.

Resurs bazasining barqarorligini ta'minlash uchun yuridik shaxslarning muddatli omonatlarini jalb qilishga alohida e'tibor beriladi. 2020 yil oxiriga qadar ularning qoldiqlarini 317,5 mlrd. so'mga (shu jumladan xorijiy valyutada) yetkazish rejalashtirilmoqda, ularning foiz xarajatlari 51,4 mlrd. so'mni tashkil etadi, yangi ochilgan depozitlar bo'yicha o'rtacha 34 foizni tashkil etadi.

Jalb qilingan mablag'lar bankning faol operatsiyalarini moliyalashtirishning asosiy manbai, ya'ni kreditlash bo'ladi. 2020 yilda kredit portfelini 29,6 foizga, 38 trln. so’mga yetkazish rejalashtirilmoqda, shundan 1,77 trln. so'm milliy valyutadagi kreditlar va 2,02 trln. so'm ekvivalentidagi xorijiy valyuta kreditlariga to’g’ri keladi.

Chakana biznes, xususan, chakana kreditlashning rivojlanishi nisbatan yuqori daromadlilik va kredit portfelining sezilarli darajada diversifikatsiyalanishi sababli ustuvor yo'nalishlardan biri bo'lib hisoblanadi. 2020 yilda ushbu ko'rsatkichni chakana kredit portfelini 70,7 foizga 803 milliard so’mdan 1,3 trillion so’mgacha oshirish orqali 27 foizdan 36 foizga oshirish rejalashtirilmoqda.

Kreditlashning prognoz qilingan hajmi va foiz stavkalarini hisobga olgan holda, bank 2020 yilda kredit berishdan 548,2 mlrd. so'm miqdorida daromad olishni rejalashtirmoqda, bu 2019 yildagi kutilgan natijadan 28 foizga ko'pdir. Kredit daromadlarining o'sishi taxminan 28% atrofida prognoz qilinmoqda, bu 2020 yil boshida minimal oylik daromadni 40 milliard gacha ta'minlaydi, bu 2019 yil boshidagi o'rtacha oylik kredit daromadidan 2 baravar ko'pdir.

Chakana biznes

Chakana mijozlar uchun 24/7 rejimidagi xizmatlardan foydalanish, bank bilan tezkor aloqa va individual yondashuv muhim ahamiyatga ega. Aholi moliyaviy jihatdan savodli bo'lib bormoqda va bank xodimlari bilan to'g'ridan-to'g'ri aloqa qilmasdan masofaviy kanallardan foydalanishni afzal ko'radi.

2020 yilda chakana biznesni rivojlantirish uchun bank quyidagilarni bajarishga majbur:

  • Muntazam to'lovlar, pul o'tkazmalari, tovarlar va xizmatlar uchun to'lovlarni amalga oshirish, mablag'larni jamg’arish va mikrokreditlar kabi oddiy operatsiyalarni qulay, tez va foydali bajarish. Buning uchun ish haqi loyihalariga, jismoniy shaxslarning hisobvaraqlari, pul mablag'lari bilan ta'minlangan overdraftlar va moliyaviy aktivlar garovda bo’lgan kredit liniyalariga alohida e'tibor beriladi. Mijozlarni identifikatsiyalashning yangi usullarini joriy etib, jamg’arish uchun mahsulotlarni kuchaytirish va plastik kartalardan foydalanishni ommalashtirish kerak.
  • mijozlar bilan uzoq muddatli va yaqin munosabatlarni o'rnatish. Ushbu muammoni hal qilish uchun mijozlarning ehtiyojlarini tushunish va har bir mijoz segmentiga individual yondoshishni topish muhimdir. Bank mustaqil mahsulotlardan ko'ra jozibador bo'lgan mahsulot paketlarini ishlab chiqadi. Bunday paketlarni tuzish uchun bank mijozlar to'g'risidagi ma'lumotlarni to'plash, saqlash va tahlil qilish imkoniyatlarini kengaytiradi.

Jismoniy shaxslarga xizmat ko'rsatishda 2020 yilda bank 25,8 milliard so'm miqdorida daromad olishi prognozlanmoqda, bu 2019 yilga nisbatan 7 foizga ko'pdir. Shu bilan birga, plastik kartalar yordamida ko'rsatiladigan xizmatlardan (kartalar emissiyasi, tranzaksiyalarni qayta ishlash, ekvayring, to'lovlarni qabul qilish) olinadigan daromad 40 milliard so'mni tashkil etadi. Chakana savdo bo'limlarida ko'rsatilgan xizmatlardan olinadigan daromadlar (pul o'tkazmalari, hisobvaraqlardan pul o'tkazish, naqd pul berish) 40,1 milliard so'mga yetishi kutilmoqda.

Bundan tashqari, chakana mijozlar bank uchun strategik hisoblanadi, chunki ularning mablag'lari bank resurs bazasining 45 foizini tashkil etadi. 2020 yilda jismoniy shaxslar depozitlari bo'yicha qoldiqlarni 2,5 trln. so‘mgacha yetkazish rejalashtirilmoqda, bu 2019 yildagi kutilgan natijadan 15 foizga ko‘p, shundan muddatli depozitlar 2 trln. so’mni tashkil etadi. Mavjud omonatlar bo'yicha o'rtacha stavkalarni, ya'ni aynan xorijiy valyutadagi omonatlar bo'yicha 4,5% ni va milliy valyutadagi omonatlar bo'yicha 18% ni hisobga olgan holda, milliy valyutadagi qoldiqlarning izchil o'sishi va xorijiy valyutadagi qoldiqlarning mutanosib ravishda pasayishi kutilmoqda.

Bank xarajatlari va moliyaviy natijalari

2020 yil uchun foiz xarajatlari prognozi (filiallararo depozitlar bo'yicha foizlarni hisobga olmaganda) 268,3 mlrd. so'mni tashkil etdi, bu 2019 yildagi shu ko'rsatkichdan 6 foizga ko'p. Foiz xarajatlari o'sishi bozorda moliyaviy resurslar bo'yicha foiz stavkalarining oshishi bilan bog'liq bo'lib, bu Markaziy bankning pul-kredit siyosati kuchayishi natijasida yuzaga keladi. Bundan tashqari, Markaziy bankning uzoq muddatli resurslar bazasiga bo'lgan talablari oshdi, ularni amalga oshirish uchun bank "qisqa" manbalarga qaraganda qimmatroq bo'lgan bir yildan ortiq muddatga muddatli depozitlarni qo'shimcha jalb qilishni talab qiladi.

2020 yilda foizsiz xarajatlar 73,6 milliard so'm miqdorida rejalashtirilgan. Spot va konversion operatsiyalari amalga oshirilganda komissiya daromadlari, shuningdek, kurslar farqlari ko'rinishidagi daromadlarning oshishi hisobiga 2020 yilda o'sish kutilmoqda.

2020 yil uchun operatsion xarajatlar prognozi 266,3 milliard so'mni tashkil etadi, bu 2019 yildagi kutilgan xarajatlardan 17 foizga ko'pdir. Operatsion xarajatlarining o'sishiga ta'sir qiladigan asosiy xarajatlar quyidagilar:

  • Reklama va marketing. 2019 yilda bank chakana biznesni rivojlanishi munosabati bilan 2020 yilda davom etadigan keng qamrovli marketing kompaniyasini ochdi.
  • Omonatlar kafolat jamg’armasiga badallar. Aholi omonatlarini yanada jalb qilish munosabati bilan bank qonun talablariga muvofiq omonatlarni kafolatlash jamg'armasiga badallarni oshiradi.
  • Asosiy vositalar va nomoddiy aktivlarning eskirishi. 2020 yilda eskirish va amortizatsiya bo’yicha xarajatlarni oshiradigan server uskunalari ishga tushiriladi.

Yuqoridagi tendensiyalar va prognozlarni hisobga olgan holda, 2020 yilda bankning sof foydasi kamida 130,8 mlrd. so'mni tashkil qilishi kutilmoqda. Shu bilan birga, aktivlarning rentabelligi 2,2 %, kapitalning umumiy rentabelligi esa 18,7 % ni tashkil etadi.

2019 yilga:

Bankning maqsadi – butun mamlakat hududi boʻylab keng doiradagi moliyaviy xizmatlar koʻrsatuvchi, Oʻzbekistondagi zamonaviy, innovatsion va izchil rivojlanib borayotgan bankning oʻrnini saqlab qolish va yanada kuchaytirishdan iborat.

Mazkur maqsadga erishish uchun bank oʻz eʼtiborini quyidagi vazifalarni hal etishga qaratadi:

  • zamonaviy bank texnologiyalarini joriy etish;
  • biznes jarayonlarni optimallashtirish, ishlab chiqarish xarajatlarini qisqartirgan holda xizmat koʻrsatish sifati va tezkorligini yaxshilash hisobiga samaradorlik koʻrsatkichlarini oshirish;
  • har bir mijozning oʻziga xos xususiyatlarini inobatga olgan holda toʻliq xizmatlar doirasini taqdim etishga asoslangan mijozlar bazasini kengaytirish;
  • tavakkalchiliklarni boshqarish tizimini takomillashtirish;
  • xodimlarning kasbiy salohiyatini rivojlantirish.

Mazkur salohiyat holatida 2019 yilning yakuniga qadar jami aktivlar miqdorini 5,7 trln. soʻm yoki 19 foizga oshirish rejalashtirilmoqda. Bunda bankning 2019 yilgi majburiyatlarining oshishi 19 foiz darajasida, jami kapital oshishi 17 foiz darajasida rejalashtirilgan.

Bankning jami daromadi 2019 yilda (filiallar oʻrtasidagi operatsiyalar chegirilgan holda) 792,6 mlrd. soʻm darajasida rejalashtirilgan boʻlib, ushbu koʻrsatkich 2018 yilgi koʻrsatkichdan 30 foizga yuqori. Daromadlar oʻsishiga biznesning korporativ va chakana kabi asosiy strategik yoʻnalishlarini bir maromda rivojlantirish hisobiga erishiladi.

Bank korporativ mijozlarni shartli ravishda 2 asosiy segmentga ajratadi: yirik biznes va kichik biznes.

Yirik biznes segmenti mijozlariga xizmat koʻrsatishni rivojlantirishni bank yakka tartibdagi moliyaviy yechimlarni taklif etish orqali rejalashtirmoqda. Bank qisqa muddatli kreditlash, savdoga oid moliyalashtirish, valyuta operatsiyalari va likvidlikni boshqarish mahsulotlari sohasidagi mahsulotlar qatorini kengaytiradi. Bunda, ayniqsa, kreditlash qismida xizmatlar koʻrsatish tezkorligini oshirish muhim. Bank tomonidan mijoz menejerlarining mijoz vakillari bilan tezkor oʻzaro hamkorlik qilish mexanizmlari yaratiladi.

Kichik biznes segmenti bank uchun sezilarli ahamiyatga ega, chunki ushbu segment daromadlilikning tegishli darajasini taʼminlab beradi hamda mijozlar bazasini samarali diversifikatsiya qilish imkonini beradi. Iqtisodiy islohotlar va davlat tomonidan kichik biznesning faol qoʻllab-quvvatlanishi munosabati bilan bankning potensial mijozlari soni izchil ortib bormoqda. 2019 yilda mazkur segment mijozlariga xizmat koʻrsatish siyosati mijozlarni masofaviy va raqamli xizmat koʻrsatish kanallariga oʻtkazishga yoʻnaltiriladi, u yerda mijozlarga oʻz biznesi moliyalarini boshqarish va nazorat qilish uchun qulay yechim taqdim etiladi. Mijozlarni raqamli kanallarga oʻtkazish mijozlar menejerlari ishini kamaytirib, tarmoqqa oid xususiyatlarni hisobga olgan holda personallashtirilgan xizmatlarning yangi paketlarini joriy etish uchun yangi imkoniyatlarni ochib beradi.

Chakana biznesni rivojlantirish uchun 2019 yilda bank quyidagilarni amalga oshirishi kerak:

  • 2019 yilda chakana biznesni rivojlantirish uchun bank muntazam toʻlovlar, mablagʻlarni oʻtkazish, tovarlar va xizmatlar uchun toʻlovlar amalga oshirish, mablagʻlarni jamgʻarib borish va mikroqarz kabi oddiy operatsiyalarni qulay, tezkor va foydali qilishi lozim. Buni amalga oshirish uchun ish haqi loyihalariga, jismoniy shaxslar hisob raqamlari oʻrtasida mablagʻlarni oʻtkazishga, overdraftlarga va moliyaviy aktivlar garovga qoʻyilgan holda berilgan kredit liniyalariga alohida eʼtibor qaratiladi. Mijozlarni identifikatsiya qilishning yangi usullarini joriy etgan holda jamgʻarmalar uchun mahsulotlarni rivojlantirib borish va plastik kartalardan foydalanishni ommalashtirish lozim.
  • Mijozlar bilan uzoq muddatli va yaqin munosabatlar oʻrnatish kerak. Ushbu vazifani hal etish uchun mijozlarning talablarini anglab yetish va har bir mijoz segmentiga yakka tartibdagi munosabat oʻrnatish lozim. Bank mahsulotlar paketlarini ishlab chiqib, ular mustaqil mahsulotlardan farqli ravishda jozibador boʻladi. Ushbu paketlarni tuzish uchun bank mijozlar toʻgʻrisidagi maʼlumotlarni yigʻish, saqlash va tahlil qilish boʻyicha oʻz imkoniyatlarini kengaytiradi.

Yuqorida keltirilgan tendensiya va prognozlarni hisobga olgan holda, 2019 yilda bankning sof foydasi kamida 83 mlrd. soʻm darajasida prognozlashtirilmoqda. Bunda aktivlar rentabelligi 1,6 foizni, jami kapital rentabelligi esa 16 foizni tashkil etadi.

2018 yilga:

Biznes-reja «Kapitalbank» ATBning 2018-yildagi asosiy rivojlanish yo'nalishlarini belgilab beradi, bank faoliyati samaradorligini oshirish uchun vazifalar qo'yilishini tashkil etishni, barcha tuzilmalarning umumiy maqsadining yaxlitligini va sa'y-harakatlarining muvofiqlashtiruvini ta'minlaydi.

Biznes-reja bankning moliyaviy faoliyati ustidan kelgusidagi boshqaruv nazorati uchun negiz vazifasini o'taydi, moliya muhitida ro'y berishi mumkin bo'lgan ehtimoldagi o'zgarishlar sharoitiga iloji boricha tezroq moslashishga yordam beradi..

Bank tuzilmalarining 2018-yil uchun barcha tezkor rejalari bankning biznes-rejasi tamoyillari asosida hamda unga to'la muvofiq holda tuzilishi kerak.

Bankning maqsadi mamlakatning butun hududi bo'ylab barcha turdagi moliyaviy xizmatlarni ko'rsatadigan O'zbekistonning zamonaviy, innovatsion va har tomonlama rivojlanayotgan banki mavqeini saqlab qolish va yanada mustahkamlashdan iboratdir. Ushbu maqsadga erishish uchun bank quyidagi vazifalarni hal etishga e'tiborini qaratadi:

  • zamonaviy bank texnologiyalarini joriy etish;
  • biznes jarayonlarini maqbullashtirish, ishlab chiqarish xarajatlarining bir vaqtda pasaytirilishida xizmat ko'rsatishning sifati va tezligini yaxshilash hisobiga samaradorlik ko'rsatkichlarini oshirish;
  • har bir mijozning individual jihatlarini hisobga olgan holda barcha xizmat turlarini taqdim etishga asoslangan mijozlar bazasini kengaytirish;
  • xatarlarni boshqarish tizimini takomillashtirish;
  • xodimlarning kasbiy salohiyatini o'stirish.

Kelgusi yil bank yangi avtomatlashtirilgan bank tizimini va uning faoliyat ko'rsatishi uchun uskuna-jihozlarni joriy etishni rejalashtirgan. Bu qadam respublikamizda o'z turida yagona bo‘lgan yangi interaktiv xizmatlarni qo'llash hamda mijozlarga tez va tun-u kun xizmat ko'rsatishni ta'minlaydi. Dastur amalga oshirilganidan keyin biznes jarayonlarining aksariyat qismi avtomatlashtiriladi. Shuningdek, ushbu dastur hisobotlarni tahlil qilish va tuzish uchun kuchli vositalarga ega bo'lib, ular bankni kompleks boshqarishning yangi usullarini joriy etishga imkon beradi. Biznes unumdorligi xarajatlarni yanayam samarali boshqarish, funksional-baholash tahlili modelini qo'llash hamda mahsulotlar va mijozlar bo'yicha iqtisodiy va regulyativ kapitalni samarali taqsimlash orqali sezilarli oshiriladi.

2017 yilga: 

Mazkur biznes reja “Kapitalbank” ATBning 2017 yilda rivojlanish yo‘nalishlarini belgilab beradi, bank faoliyati samaradorligini oshirish uchun vazifaning qo‘yilishini, umumiy maqsadning birligini va barcha tarkibiy bo‘linmalar kuchini ishga solishni ta’minlab beradi.

Bankning maqsadi —O‘zbekistonning zamonaviy, innovatsion va jo‘shqin rivojlanuvchi, mamlakatning butun hududi bo‘yicha barcha ko‘rinishdagi moliyaviy xizmatlarni ko‘rsatuvchi bank mavqeini tutib turish va yanada mustahkamlashdan iborat.

Ushbu maqsadga erishish uchun bank quyida keltirilgan vazifalarning hal qilinishiga e’tibor qaratadi:

  • xizmatlar butun ko‘lamini taqdim etishga asoslangan, har bir mijozning alohida o‘ziga xos xususiyatlariga qaratilgan mijozlar bazasini kengaytirish; zamonaviy bank texnologiyalarini joriy etish;
  • biznes jarayonlarni optimallashtirish, xizmat ko‘rsatish sifati va tezligini yaxshilash bilan ayni vaqtda ishlab chiqarish xarajatlarni kamaytirish hisobiga samaradorlik ko‘rsatkichlarini oshirish; 
  • xavf-xatarlarni boshqarish tizimini takomillashtirish; 
  • xodimlar kasbiy salohiyatini rivojlantirish.

Kelgusi yilda bank zamonaviy bank texnologiyalarga ulkan investitsiyalar kiritishni mo‘ljallamoqda. Mazkur qadam yangi interfaol xizmatlarni joriy etish imkonini beradi va mijozlarga tezkor va kecha-kunduz xizmat ko‘rsatishni ta’minlab beradi. Bundan tashqari, biznes jarayonlarning katta qismini avtomatlashtirish, bankni majmuaviy boshqarish va samaradorligini baholash yangi usullarini joriy qilish rejalashtirilmoqda.

Keyingi yil bank biznesning korporativ, tijorat va chakana kabi strategik yo‘nalishlarini rivojlantirishni davom ettiradi.

Korporativ biznesni rivojlantirish mijozlar bazasini kengaytirish va tarkibini sifat jihatdan yaxshilashga, va ayniqsa bank xizmatlari majmuiga ehtiyoji bo‘lgan mumkin bo‘lgan mijozlarga urg‘u berilgan holda yo‘naltiriladi. Resurs bazani kuchaytirishda yirik pul mablag‘lari qoldiqlari mavjud mijozlar, shuningdek resurs bazani diversifikatsiya qilish maqsadida kichik biznesga tayanish mo‘ljallanmoqda. Resurslarning barqarorligini saqlash uchun yuridik shaxslarning muddatli depozitlarini jalb qilishga alohida e’tibor qaratiladi. Jalb qilingan mablag‘lar bankning faol operatsiyalarini, ya’ni kreditlashni moliyalashtirishning asosiy manba’si bo‘lib xizmat qiladi. Chakana biznesni rivojlantirish jismoniy shaxslar to‘lovlari va pul o‘tkazmalari bilan bog‘liq xizmatlarni kengaytirishga yo‘naltiriladi.

Respublikada jismoniy shaxslarga naqd pulsiz to‘lovlar amalga oshirish hajmi tezkor oshib borayotganligi, shuningdek elektron tijoratning tez sur’atlarda rivojlanayotganligi bilan bog‘liq ravishda, keyingi yilda infokiosklar va boshqa masofaviy usullar orqali ko‘rsatiladigan xizmatlar qatori sezilarli darajada kengayadi. Pul o‘tkazmalari bo‘yicha xizmatlarni rivojlantirish maqsadida keyingi yilda miniofislar tarmog‘ini – bankomatlar va infokiosklar orqali amalga oshiriladigan o‘ziga o‘zi masofaviy xizmat qilish shoxobchalarini yaratish rejalashtirilmoqda.

Yuqorida qayd qilingan vazifalar muvaffaqiyatli amalga oshirilgan holda 2017 yilda umumiy aktivlar summasi 3 trln. 303 mlrd. so‘m ko‘rsatkichiga yetishi kerak, bu - majburiyatlar o‘sishini 26% ga va kapital o‘sishini 22% ga saqlab turgan holda, 25% ortishga teng bo‘ladi. 2017 yilda bankning yalpi daromadlarining ortishi 4% darajada rejalashtirilmoqda. Bankning sof foydasi 61,6 mlrd. so‘m miqdorda rejalashtirilgan, bu aktivlar rentabelligini 2,1% darajada va umumiy kapital rentabelligini 19,4% darajada ta’minlab beradi.

BIZNЕS-RЕJANI BAJARISH



2017


ming soʻmda

Reja

Fakt

Bajarish foizi

Aktivlar

3 334 817 717

3 537 462 152

106%

Majburiyatlar

3 004 032 515

3 198 463 929

106%

Kapital

330 785 202

338 998 223

102%

Yalpi daromad

886 928 400

921 108 636

104%

Sof foyda

50 137 524

52 025 703

104%





2018


ming soʻmda

Reja

Fakt

Bajarish foizi

Aktivlar

3 991 127 443

4 817 131 061

121%

Majburiyatlar

3 527 142 862

4 328 429 230

123%

Kapital

463 984 581

488 701 831

105%

Yalpi daromad

664 442 554

608 904 330

92%

Sof foyda

55 306 911

93 995 346

170%

Belgilangan matnni tinglash uchun quyidagi tugmani bosing Powered by GSpeech